نویسنده
تاریخ انتشار
20 تیر 1396
تاریخ به روز رسانی
26 شهریور 1398
دسته بندی
50,000 تومان

آزمون SCL-90-R ابزاري براي سنجش سريع وضعيت آسيب‌شناختي رواني افراد است. این آزمون شامل ٩٠ سوال برای ارزشیابی علایم روانی است و به وسیله مراجع گزارش می شود و اولین بار برای نشان دادن جنبه های روان شناختی بیماران جسمی و روانی طرح ریزی گردید. با استفاده از این آزمون می توان افراد سالم را از افراد بیمار تشخیص داد.
این آزمون توسط دروگاتیس Derogatis, LR. و همکاران در سال ١٩٧٣ معرفی شد و بر اساس تجربیات بالینی و تجزیه و تحلیل های روان سنجی، مورد تجدید نظر قرار گرفت و فرم نهایی آن در سال ١٩٧٦ تهیه گردید. دروگاتیس، ریکلز Rickels, K. و راک Rock, A. “١٩٧٦” اعتبار درونی این آزمون را با استفاده از ضریب آلفا رضایت بخش گزارش کرده اند.

كاربرد اين آزمون براي افراد عادي جامعه كه سن بالاتر از ۱۵ سال دارند، مراجعه كنندگان سرپايي مراكز روانپزشكي و روانشناسي باليني، همچنين بيماران بستري در مراكز روانپزشكي غير از بيماران روان‌پريش، بيماران دچار ضايعات عضوي مغز و عقب ماندگان ذهني قابل اجرا است. پاسخگويان دست كم بايد دوره راهنمايي را به پايان رسانده باشند.

(آپدیت برنامه به ورژن 2.0 در تاریخ 97.03.17)

کاربر گرامی: توجه داشته باشید که در ورژن جدید این نرم افزار ایرادات قبلی برطرف شده است. همچنین نیمرخ روانی و نمرات به صورت نمره خام و نمره T-Score محاسبه شده و از این نظر، نوع محاسبه در این نسخه بروزتر و به شیوه بین المللی نزدیک تر است. لازم به ذکر است در ورژن جدید نمره گذاری فقط برای افراد بزرگسال و سالم در نظر گرفته شده است و لذا مناسب افراد نوجوان و یا افراد دارای اختلال خاص روانشناختی نمی باشد.

پس از خرید محصول دو فایل در اختیار شما قرار می گیرد، لطفا تمامی فایل ها را دانلود فرمایید. با دانلود فایل دوم به نسخه بروز نرم افزار دسترسی خواهید داشت.

این محصول شامل:

1- فایل برنامه آزمون SCL-90-R با زبان فارسی (90 سوالی): که بدون نیاز به اینترنت و به صورت نامحدود قابل نصب بوده (قابل اجرا توسط Excel) و پس از پاسخگویی به سوالات، نتایج شاخص های روانی آزمون به صورت نمودار نمایش داده خواهد شد.

2-فایل پرسشنامه آزمون SCL-90

3-فایل نمره گذاری و تفسیر آزمون SCL-90

امیدواریم از این پکیج نرم افزاری استفاده کافی را ببرید.

 

تصاویر برنامه:

 

 

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

2 پاسخ به “دانلود نرم افزار آزمون SCL-90-R+پرسشنامه و تفسیر”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *